Hallo, jeg skal jobbe på Comfort Hotel Ringerike i uke 45 og 46.
Adresse: Kongensgate 3
Daglig leder er Unni Karlsen, og kontaktpersonen min er Angelica Lundegård.
Litt fakta:
- Er en del av Quality Choice Hotell-kjeden.
- Har 82 rom, alle med bad.
- Har 156 senger.
- Ligger midt i sentrum av Hønefoss.
- Har parkeringsplasser på begge sidene av hotellet.
Historie:
Choice Hotels International ble grunnlagt i Maryland, USA 1939, og bestod av 7 hotelldirektører.
Nordens eier av hotellene er Petter Stordalen.
Quality Hotel Ringerike ble bygd på grunnmuren til Hønefoss bryggeri, og var ferdiggjort i 1989.
I 2006 ble bryggerikjelleren pusset opp.
Konkurrenter:
Klækken Hotell,
Grand Hotell,
Sundvollen Hotell.
Ansatte:
Unni Karlsen - Eieren og hotelldirektøren.
Jørgen Knutsen - Kokk.
Mette Nylund - Resepsjons ansvarlig.
Angelica Lundegård - Hovmester assistent, Ansvarlig for restaurant og kurs, & miljøkoordinator/tillitsvalgt.
Torunn Hagen - Ansvarlig for økonomien.
Anne Karin Molund - Ansvarlig for booking.
Anette Keiserdalen - Ansvarlig for booking.
Forretningsideen:
Quality Hotel Ringerike er et temmelig billig hotell så det appellerer mer til folk med lavere økonomi.
Hotellet er et Comfort Hotel, som er den billigste typen i hele Choice-kjeden, som er en kjede Petter Stordalen eier.
Quality Hotel Ringerike er også et konferansehotell, det hvor organisasjoner kan booke rom for konferanser og møter. Det markedsfører seg også som et Fotball hotell, noe som gjør at fotballtilhengere blir en av målgruppene.
Hotellet holder også sommer-revyen som gjør at det strømmer til med folk ifra hele Norge. Hotellet reklamerer for revyen med å henge opp plakater, sende flyers, og spille reklamer på radioen.
Forretningsideen er rettet mot både organisasjoner og privatpersoner, og utvikler seg stadig til nye målgrupper, f.eks. at bassenget i underetasjen har blitt omgjort til et treningsstudio, så personer som er interesserte i å trene kan gjøre det for en billig penge.
Quality gjør det veldig bra i markedet, med over 5000 hoteller over hele verden.
Service, Kommunikasjon, adferd og klesdrakt:
De ansatte på Ringerike Quality Hotel er veldig opptatt av service, derfor behandler de kundene veldig godt. De passer på å rydde opp når kundene har en pause, og fylle opp med mat/kaker og drikke. De ansatte på hotellet har et godt forhold siden de snakker veldig mye med hverandre, spøker litt og er hyggelige mot hverandre.
Alle de ansatte bruker samme antrekk og har på seg et forkle.
Min rolle i bedriften:
Min rolle i bedriften er egentlig ikke så stor, siden jeg bare er ekstrahjelp. Min rolle er derimot større ovenfor resten av staben på hotellet, siden de får hjelp av oss, og dermed må ikke gjøre så mye som de vanligvis gjør.
Siden vi skal lære en del nye ting, så får vi temmelig enkle oppgaver, men litt mer krevende når det kommer til behandling av kunder.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar